W dniach 07.10.2022r. - 16.10.2022r. sklep nieczynny.

Zamówienia złożone w tym terminie zostaną przekazane do realizacji 17.10.2022r. 

Naturalne konserwy do spożywania w domu oraz podczas wyjazdów

Zdrowa i zbilansowana dieta wymaga spożywania rożnorodnych posiłków, w których skład wchodzą owoce i warzywa, węglowodany, tłuszcze oraz białko, w postaci mięsa lub jego zamienników. Dla wielu osób mięso wiążą się z dużymi wydatkami, dlatego świetnym sposobem na dodanie ich do posiłków jest kupowanie konserw. Właściciele sklepów specjalizujący się w zdrowej żywności, umieszczają w swoim asortymencie jedynie najwyższej jakości artykuły. Przygotowywane są w sposób naturalny, dzięki czemu nie dodaje się do nich szkodliwych substancji chemicznych. Dieta bez konserwantów oraz sztucznych wzmacniaczy smaku jest najkorzystniejsza dla zdrowia, oraz ogólnej kondycji organizmu, dlatego kupując konserwy, warto zwrócić uwagę na ich skład. Sposób zapakowania również może wpłynąć na decyzję o wyborze konkretnego produktu, ponieważ niektóre lepiej nadają się do spożywania w domu, a inne podczas długich pieszych wypraw.

czytaj całość »

Dbanie o odporność jesienią dzięki przetworom warzywnym

Okres jesienno-zimowy, to czas kiedy zbilansowana dieta może pozytywnie wpłynąć na poprawę odporności organizmu. W chłodniejszych miesiącach przeziębienia i infekcje zaskakują w najmniej oczekiwanych momentach. Z tego powodu warto się zabezpieczyć stosując naturalne sposoby, jak na przykład dodanie do codziennych posiłków warzyw oraz wykonanych z nich przetworów. Kiszonki, susze, czy nawet soki sprawdzą się doskonale jako przekąska, czy część obiadu lub kolacji w trzecim kwartale roku, kiedy dostęp do świeżych warzyw staje się ograniczony. Są one wtedy nie tylko gorszej jakości, ale również w wyższej cenie, ponieważ w wielu przypadkach muszą być sprowadzane z innych krajów. Przygotowanie zawczasu większej ilości słoiczków wypełnionych naturalnymi zaprawionymi produktami, to najlepszy sposób na utrzymanie zbilansowanej diety, niezależnie od pory roku.

czytaj całość »

Zamienniki mąki pszennej, czyli orkiszowa i gryczana

Mąka gości niemalże w każdym domu, przede wszystkim dlatego, że znajduje się praktycznie w większości dań i produktów. Jest składnikiem pieczywa, ciast, sosów i innych wyrobów. Największą popularnością od wielu lat cieszy się tradycyjna mąka pszenna, która jak się okazuje, nie należy do najzdrowszych na rynku. Wytwarza się ją z pszenicy znacznie różniącej się od tej sprzed kilkudziesięciu lat zawierającej wówczas wiele substancji mineralnych oraz witamin z grupy B i PP. Właściwości mąki zależą od procesów obróbki, jakim została poddana.

czytaj całość »

Znaczenie naturalnych produktów i przetworów w diecie

W dzisiejszych czasach ludzie w kwestii żywienia kierują się głównie szybkością, dobrym smakiem i łatwą przystępnością. Z uwagi na to często wybierają jedzenie typu fast-food, które cechuje jednak niska zawartość cennych składników odżywczych przy wysokiej ilości soli i tłuszczów nasyconych. Świadomość konsumencka na szczęście się zmienia i coraz więcej osób zwraca uwagę na składy oraz wartość odżywczą żywności.

czytaj całość »

Naturalne przetwory – krótki skład i wspaniały smak

Z roku na rok przybywa osób próbujących żyć zgodnie z naturą, a także zdrowo się odżywiać. Dzięki rezygnacji z wysokoprzetworzonych produktów można zauważyć nie tylko lepsze samopoczucie, ale i stan zdrowia. Wszystko to za sprawą minimalizacji spożywanych konserwantów, sztucznych barwników czy przeciwutleniaczy. Warto również wspomnieć, że ogromna ilość artykułów dostępnych na rynku zawiera bardzo dużo cukrów złożonych mających negatywny wpływ na ludzki organizm. O ile latem cieszenie się najróżniejszymi sezonowymi owocami nie jest wcale trudne, o tyle zimą nie ma takiej możliwości.

czytaj całość »

Smaczna i zdrowa żywość

Ostatnia dekada „otworzyła oczy” wielu osobom, które nigdy wcześniej nie zwracały uwagi na swój sposób odżywiania. Właśnie w tym okresie dzięki social mediom i innym środkom komunikacji spora grupa ludzi dowiedziała się o szkodliwości niektórych spożywanych produktów, a także ich negatywnym wpływie na stan zdrowia. To zmotywowało konsumentów do dokładniejszego przyglądania się im. Podczas zakupów niezwykle istotne jest czytanie etykiet, na jakich znajduje się ich skład. Im mniej składników, tym lepiej.

czytaj całość »

Mąka pszenna, żytnia czy orkiszowa – którą wybrać?

Zboża są fundamentalnym źródłem energii w diecie. To z nich powstają produkty takie jak makarony, kasze czy płatki. Nie można też zapomnieć o mące – powszechnie stosowanym artykule spożywczym, bez którego trudno wyobrazić sobie życie. Stanowi kluczowy składnik tysięcy dań na całym świecie. Produkuje się ją w wieloetapowym procesie polegającym na rozdrobnieniu i sortowaniu ziaren zbóż.

czytaj całość »

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania

W ciągu ostatnich kilku lat znacząco wzrosła świadomość społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania. Coraz więcej osób zauważa korzyści płynące ze spożywania odżywczych i nieprzetworzonych pokarmów oraz zwraca uwagę na składy zawarte na etykietach. Wzrost popularności ogólnie pojętego fitnessu i zwiększenie różnorodności artykułów w sklepach sprawiło, że ludzie zaczęli częściej samodzielnie gotować w domach i eksperymentować z produktami, których wcześniej nie znali.

czytaj całość »

Starodawne konserwy – życie bez konserwantów?

Podczas planowania zakupu żywności, która ma charakteryzować się długim okresem przydatności, należy skupić całe pokłady uwagi na sposobie konserwacji. Istnieją dwie metody, które mają na celu spowolnienie psucia się przechowywanej żywności – naturalna oraz chemiczna. W tym tekście uwaga zostanie poświęcona pierwszemu ze sposobów. Powodem nieprzyjemnego zapachu wydobywającego się z popsutego jedzenia są mikroorganizmy, które znajdują się w niezakonserwowanej żywności.

czytaj całość »

Czym jest zdrowa konserwa?

Zakonserwowane wyroby mięsne to artykuł kojarzący się szczególnie miłośnikom wyjazdów nad jezioro oraz tym, którzy lubią biwakować w różnych miejscach. Najczęściej nie ma się tam dostępu do restauracji czy sklepów, w związku z czym wcześniej powinniśmy wyposażyć we własny prowiant. Często wybieramy jakieś pieczywo, kiełbaski, czy różnego rodzaju konserwy. Są to posiłki przygotowane wcześniej w domu lub po prostu kupione, czyli tzw. gotowce.

czytaj całość »

Dlaczego warto sięgać po naturalną zdrową żywność?

Obecnie obowiązują liczne trendy, za którymi wiele osób podąża po to, aby być nowoczesnymi i nie odstawać od innych. Zdecydowanie najlepszą modą, jaka do tej pory powstała jest zdrowe odżywianie i wybieranie wartościowych produktów zamiast tych wysoko przetworzonych. Niestety, w sklepach coraz więcej artykułów jest wątpliwej jakości, a sprawdzając ich skład, możemy niemiło się zaskoczyć. Czytanie etykiet powinno być najważniejszą i nieodłączną częścią każdych naszych zakupów.

czytaj całość »

Czy warto zdecydować się na domowe przetwory owocowe i naturalne przekąski?

Handel spożywczy na przestrzeni lat bardzo się rozwinął. Za sprawą powszechnej dostępności towarów możemy kupić wszystko, na co tylko mamy ochotę, a jedyną przeszkodą stojącą na drodze jest budżet. Głównie właśnie przez to konsumenci odchodzą od przygotowywania własnych przetworów owocowych i zdrowych przekąsek. Wbrew pozorom nie zabiera to aż tak wiele czasu, jak mogłoby się wydawać. Tworzenie własnych wyrobów to między innymi sposób na ciekawe spędzenie wolnej chwili z domownikami, lecz przede wszystkim daje stuprocentową pewność tego, że jemy zdrowo.

czytaj całość »

Kulinarne zastosowania przetworów owocowych

Ciężko wyobrazić sobie niedzielny obiad bez owocowego soku czy też tradycyjne ciasto bez powideł. Od śniadaniowych dżemów aż po kompoty przyrządzone przez babcię — przetwory pozwalają na cieszenie się smakiem owoców na wiele różnych sposobów. Są wykonywane w domowych warunkach latem i jesienią. Zamknięte w słoiczku skarby stanowią idealny dodatek do wielu posiłków.

czytaj całość »

Mąka żytnia Melvit — postaw na zdrowie

Mąka stanowi jeden z podstawowych składników wielu produktów, które można znaleźć w naszej domowej spiżarni i stosuje się ją zarówno do przygotowywania prostych, jak i złożonych dań. Choć najchętniej kupuje się mąkę pszenną, badania naukowe wskazują, że organizm człowieka lepiej przyswaja produkty żytnie.

czytaj całość »

Słodkie i słone bio przekąski wysokiej jakości

Każdy lubi czasami wrzucić coś na ząb i nie ma w tym nic dziwnego. Chipsy, bakalie, słone paluszki — istnieje wiele produktów, które mogą stanowić idealną przekąskę między posiłkami. Często nagła chęć zjedzenia czegoś słodkiego jest sygnałem od naszego organizmu, że potrzebujemy zastrzyku energii. Natomiast ochota na coś słonego może być spowodowana niedoborem minerałów, takich jak wapń, żelazo czy potas.

czytaj całość »

Rosnąca popularność mąki żytniej

Zdrowy tryb życia bardzo często wiąże się z szukaniem różnego rodzaju alternatyw dla stosowanych w kuchni składników. Naturalne słodziki w coraz większej ilości zastępują cukier rafinowany, natomiast różnorodne odmiany mąki zaczynają być popularniejsze niż tradycyjna pszenna. Pieczywo może być szkodliwe dla organizmu, ze względu na dużą ilość glutenu i skrobi, mogących spowalniać metabolizm i utrudniać procesy trawienne. 

czytaj całość »

Praktyczne i zdrowe konserwy

Nowoczesne technologie pakowania i przechowywania pozwalają na dłuższe zachowanie przydatności produktów bez dodawania do nich szkodliwych wypełniaczy. Dostępne w sklepach ze zdrową żywnością konserwy są dobre jakościowo, a co najważniejsze mogą stanowić smaczny dodatek do obiadu lub bazę całej potrawy. Zarówno mięsne, rybne, jak i warzywne puszki przydają się w wielu sytuacjach. 

czytaj całość »

Słodkie i zdrowe potrawy z owocami także zimą

Latem w sklepach oraz na targowiskach można zaopatrzyć się w najświeższe warzywa i owoce. Dzięki ich szerokiej dostępności jest to czas, kiedy łatwo zadbać o zdrową dietę. Są one bogatym źródłem witamin i mikroskładników, dlatego tak ważne jest, aby były obecne w codziennych posiłkach. Popularne w Polsce owoce jagodowe oferują mnóstwo właściwości zdrowotnych, więc warto spożywać je każdego dnia, nie tylko w najcieplejszych miesiącach.

czytaj całość »

Przetwory warzywne – kupić czy zrobić samodzielnie?

W okresie zimowym dostęp do świeżych warzyw i owoców jest ograniczony, dlatego dobrym pomysłem jest uzupełnienie swojej domowej spiżarni o przetwory. Wykonywane samodzielnie mogą zawierać wszystkie ulubione dodatki, jak duża ilość czosnku czy koperku, a także papryczki chili. Ogórki z przyprawą curry lub buraczki z chrzanem, to popularne kombinacje, które czasami trudno jest znaleźć na półkach sklepowych.

czytaj całość »

Przetwory owocowe – pyszny dodatek do zdrowych posiłków

Codzienne obowiązki i pośpiech często sprawiają, że jemy cokolwiek lub stale to samo. Nie mamy czasu lub chęci, by przygotować pożywny obiad, który dałby nam energię na resztę dnia. Wielu z nas ogranicza się do prostych kanapek na śniadanie czy kolację, niekiedy nawet bez dodatku warzyw. Słaba dieta prędzej czy później da o sobie znać, dlatego naprawdę warto zmienić nawyki żywieniowe i opracować wartościowe menu na co dzień.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl